16 Şubat 2013

saç meselesi

Aman Kahvesi'nin son sayfasına ataçla tutturulmuş bir yazı, mesele.

     

Uzun. Hem kendisi hem meselesi. Yedi senedir.

Kısa, artık.

Saçlarıma uzun uzadıya hiç bir anlam yüklemedim, ama onların bana hissettirdiği çok oldu. Uzun. Kök salan. Hareketsiz. Bağlı. Sakin.

Kadınlar saçlarını ne zaman keserler? Kırıldığında, kalpleri kırıldığında, sevdiklerini kaybettikten sonra, beklerken, yorulduklarında, tutsakken ve daha nice kalplerindeki bilemediğim sebeplerle.

Annemin hikayesini öğrenince, yaklaşık bir sene olmuş kesmeye karar vereli. Beline kadar olan saçlarını 23 yaşında, evlenirken kesmişler.

Annemin evlilik yıldönümünde, 23 yaşımda, belime kadar olan saçlarımı, bir yolculukta kestim. Van’da bıraktım.

Tam bir ay olmuş şimdi. Saçım bundan böyle bana ne yön çizer bilmiyorum ama emin olduğum tek şey annemin o günden sonra saçlarının uzamadığı.

fotoğraflar, Aylin K.