3 Mayıs 2010

Şiir Tadında Toprak Meyhanesi

Bir demet maydanoz ve dereotunu yıkayın,
Atın fazlasını, dalını.
Yeşil yaprakları bir güzel kıyın,
Az kaldı yapıyorsunuz mücverin alasını.
..
Havuç mücveri, gönlümün mücevheri,
Dışarısı soğuk sanki zemheri,
Yeni Rakı bekler merakla masada,
Eller kadehte, tabakta havuç mücveri.



Bizim meyhanemiz olmalı sevgilim. Hayal ettim bu gece.. Küçükçe bir taş binanın içinde, yedi, bilemedin sekiz masalı olmalı. Senle ben.. Belki yanımızda yeniyetme bir yardımcı da olur. Akşam üzeri okuldan çıktıktan sonra buraya gelirim. Atıştırırız bir şeyler, sonra başlarız çalışmaya. Hani her zaman gelemezsem diye dedim bizim genci.. Ben olmazsam sana, sen olmazsan bana yardım eder, çeker çeviririz mutfağı, masaları..

"Dostlarımız" geliyor yavaş yavaş, kuralım masalarını.. Nerede bizim Şiir Tadında Meze Kitabımız? Laf atma şimdi oradan, öğrendim tabi meze hazırlamayı, ben buradan mezenin içine katacağım malzemeyi değil, ekleyeceğim dizeleri arıyorum!.. Ama turşu kurmasını hala öğrenemedim. Bir sonbahar annemi çağırıp bana öğretmesini isteyeceğim, nereye kadar ısmarlama turşu değil mi ama..

Dostlarımız dedim ya, hepsi de Toprak Meyhanesi'nin daimi müşterileri. Çok burada öyle sazlı sözlü büyük büyük restorantlar ama onlar burayı tercih ederler. "Meyhane" derler, "mey içilen yerdir, mey de muhabbet ister, aşk ister." O yüzdendir ki gelişleri, sohbet edişimiz, suskunluğumuz, şarkılara eşlik edişimiz sonra.. Çok dediler açmışken büyük olsun, 7 masalık bir mekanın iyiliği size nasıl dokunur. İyi ki de dinlememişiz bak. Her masada sohbetimiz, ellerimizle hazırladığımız mezelerimiz var rakılara eşlik eden.

Küçükçe bir sahnemiz var ama temsili. 3 tahta sandalye, birinin üzerinde tef, Marika'ya ithafen. Belki dostlarımızdan biri şarkı söylemek ister, çıkar oturur o boş sandalyelerin birine. Ama şimdilik masalara, rakılara, mezelere, dostlarımızın suskunluklarına eşlik eden meyhane şarkıları var her meyhane gecesine. Ezgisini topraktan, sudan, aşktan ve sürgünden alan şarkılar. Rebetiko baştacımız.

-Son meze tabaklarını hazır et hadi!
Son meze tabağı tabi, sahanda kaşar peynir. Kibarca, yavaştan kapatıyoruz demek.
Temizlik vakti,
Uyku vakti biraz..